חומרי איטום לשימוש בעץ

מתכננים לצבוע מחדש את רהיט העץ שקיבלתם בירושה מסבתא? קניתם פרגולה חדשה ואתם רוצים שהיא תישמר לאורך זמן? או אולי החלטתם להתנסות ביצירת גינה מלבלבת עם אדניות עץ? לא משנה מהו הפריט בו אתם משתמשים, דעו כי חומר איטום לעץ הוא חשוב מאוד לשמירה על אורך חייו של העץ ועל איכותו.

לשם מה העץ זקוק לבידוד?

כמו כל חומר טבעי, העץ חשוף להשפעות השונות של מזג האוויר וכן פגעי הזמן. גם אם המוצר העשוי מעץ לא נמצא בחצר הבית אלא בתוכו, עדיין כדאי מאוד למשוח אותו בשכבה מבודדת. חומר איטום אדניות עץ, למשל, שומר על העץ מפני מזיקים המצויים בין העלים והפרחים השונים, אך גם אם מדובר בכל רהיט או מוצר אחר עשויים מעץ – חומר האיטום מספק הגנה מפני סדקים, שבירה, ריקבון ובמקרה בו העץ נמצא בחוץ – גם הגנה מפני מים, שמש ומזיקים מהלכים על ארבע.

חומר איטום לעץ – המצאה חדשה?

על אף שנראה לנו לפעמים שהמצאנו את הגלגל, חומרי האיטום והבידוד השונים הקיימים היום בשוק הם גלגול מודרני של חומרים טבעיים המצויים בטבע. ניקח, לדוגמא, את השרף. השרף הוא אחד החומרים הבולטים המשמשים לאיטום ולבידוד, ואותו מפיקים מהעץ. היום, בחומרי האיטום השונים, מצוי שרף בנוסף לחומרים נוספים שנועדו לתת מענה למגוון רחב של צרכים, בין היתר – לשמש כחומר המבודד ושומר על העץ.

שני סוגי איטום מרכזיים

בין חומרי ההגנה לעץ תוכלו למצוא:

1. מוצרים על בסיס שמן – סינטטי, מעניק לעץ הגנה טובה ומותיר את המראה הטבעי של העץ. השמן מוחדר אל תוך העץ, מגן על כל שכבותיו ומספק בידוד ואטימה לאורך זמן.

2. מוצרים על בסיס לכה – מוצרים אוטמים על בסיס לכה מספקים הגנה מפני מים ומזיקים נוספים. ההגנה שלכם נחשבת לארוכת טווח והיא נשמרת לאורך זמן.

בין אם אתם מחפשים אחר חומר איטום אדניות עץ, פרגולה או בשביל הכסא שקיבלתם מסבתא – אנחנו בדבטקכאן בשביל לעזור לכם למצוא את מבוקשכם ולהעניק לכם את השירות הטוב ביותר. צרו איתנו קשר בטלפון מספר: 03-9306694.